AGENDA

TERUG NAAR OVERZICHT
Benchmarking HR-managers Bedrijvenpark Waregem Zuid

Benchmarking HR-managers Bedrijvenpark Waregem Zuid

Activiteiten / Gemaakt op maandag 26 juni 2017

PRAKTISCH : 

Als u wil deelnemen aan deze sessie bent u verplicht de vragen te beantwoorden en ten minste 1 week voor de sessie per kerende terug te sturen.
De info die wordt ontvangen wordt zo goed mogelijk verwerkt en op de sessie gepresenteerd. De antwoorden worden op geen enkele manier openbaar gemaakt of niet verstuurd of getoond aan derden. U krijgt de mogelijkheid persoonlijk informatie uit te wisselen met de andere aanwezigen, na de sessie worden de contactgegevens van de verschillende deelnemers doorgestuurd.

1.       BEDRIJF :

2.       Uw naam en uw functie binnen het bedrijf

3.       Hoe recruteert u? Werkt u met externe diensten?

4.       Indien u met externe diensten werkt, verkiest u dan interim of selectie? Waarom?


5.       Heeft u weet van het bestaan van een Gentlemen’s Agreement op het bedrijvenpark?

6.       Hoe reageert u als een werknemer van de buren bij u komt solliciteren (er van uitgaande dat deze kandidaat uw interesse wekt)?

a)       Wij nemen contact op met de huidige werkgever van de sollicitant voor we de persoon uitnodigen
b)       Wij melden direct aan die persoon dat zijn/haar kandidatuur niet wordt weerhouden
c)       Wij nodigen de kandidaat uit en vragen hem/haar naar meer uitleg. Indien we verder gaan met de procedure brengen we eerst de huidige werkgever op de hoogte
d)       Wij nodigen de kandidaat uit en vragen hem/haar naar meer uitleg. We zien wel wat de reactie bij de buren is eens de kandidaat door ons wordt aangeworven.
e)       Een werknemer die wil vertrekken vertrekt toch, de kandidaat wordt gewoon behandeld zoals alle andere kandidaten.
f)        Ander : .................................................................................................................................

7.       Wat is het belang van een assessment?

8.       Wat is de gemiddelde leeftijd van de mensen die worden aangeworven? Worden soms 55-plussers aangeworven?


9.       Organiseert u functioneringsgesprekken? Hoe? Hoe vaak? Indien niet, waarom niet?

10.   Wat is het belang van een vertrouwenspersoon? 

11.   Wat zijn de voor- en nadelen van flexibele werkuren?

12.   Wat zijn de voor- en nadelen van thuiswerken?

13. Lijkt het u nuttig om een netwerk van HR-managers te creëren op het bedrijvenpark zodat proactief kan worden gewerkt bij eventuele stakingen? 
 

Lokatie : Bedrijven Centrum Regio Waregem - Kalkhoevestraat 1

Uren : 12u15 tot 13u45 (deze uren worden strict opgevolgd). Er worden broodjes voorzien. 

DEELNEMEN AAN DEZE SESSIE IS GRATIS, INSCHRIJVEN IS VERPLICHT VIA annelies@bedrijvenparkmanager.be. Gelieve de onderwerpen door te sturen die u in het bijzonder interesseren. U kan ook zelf een onderwerp voorstellen, gelieve dit te doen vòòr 29 augustus zodat dit kan voorbereid worden. 

OPGELET : Enkel HR-Managers van bedrijvenpark Waregem Zuid worden toegelaten op deze sessie. 

Gerelateerd nieuws

Save the date: Business Comedy Event

Save the date: Business Comedy Event

Activiteiten / Gemaakt op woensdag 20 maart 2024

Op 21/11/2024 organiseert het bedrijvenpark IWZ terug een business comedy Event.

Ontdek hier waar je moet zijn en welke komediant je deze avond mag verwachten.

LEES MEER
Benchmark Management Assistant was een succes!

Benchmark Management Assistant was een succes!

Activiteiten / Gemaakt op vrijdag 10 maart 2023

Onze tweede benchmark Management Assistant was een succes! Het werd een blij weerzien en we mochten enkele nieuwe gezichten ontvangen. We startten met een leuke bingo om elkaar op een leuke en vlotte manier te leren kennen.

De benchmarkonderwerpen waren "Travel" & "Event".

Het onderwerp Travel werd gepresenteerd door Isabel Gruwez, parkmanager bij IWZ. Zij deelde haar eigen ervaring en die vanuit haar ervaring bij Thomas Cook. Charlotte Roelens, executive assistant bij Callens gaf tips & tricks mee over het organiseren van events en we kregen inkijk hoe ze eerder een grootst event bij Callens mocht uitwerken.

Na de presentaties gingen we door onze gezamenlijke MEGAFILE en daarna genoten we van een netwerkbabbel met een hapje en drankje.

Bedankt aan Callens voor de organisatie en gastlocatie!
We kijken al uit naar de volgende sessie!

LEES MEER