AGENDA

TERUG NAAR OVERZICHT
Benchmarking sessie TRANSPORT

Benchmarking sessie TRANSPORT

Activiteiten / Gemaakt op dinsdag 13 september 2016

Wij plannen verschilende bijeenkomsten, telkens rond een ander(e) product/productgroep.

Tijdens de 2de sessie bespreken we TRANSPORT. De bijeenkomst gaat door op donderdag 20 oktober STIPT om 12u15. We sluiten af om 13u45 ten laatste. Er wordt een broodje voorzien.

Als u wil deelnemen aan deze sessie bent u verplicht de vragen te beantwoorden en ten minste 1 week voor de sessie door te sturen naar annelies.corne@waregemzuid.be.
De info die wordt ontvangen wordt zo goed mogelijk verwerkt en op de sessie gepresenteerd.
Nadien krijgt u de mogelijkheid persoonlijk informatie uit te wisselen met de andere aanwezigen. De info wordt niet openbaar gemaakt, ze wordt enkel bekend gemaakt onder de aanwezigen.

1. BEDRIJF :

2. Uw naam en uw functie binnen het bedrijf :

A. WEGTRANSPORT : 

1. Heeft u eigen vrachtwagens of werkt  u met een externe transporteur? Indien beiden, hoeveel % van uw transport gebeurt door een transporteur en hoeveel % doet u zelf? 

2. Indien u met uw eigen vrachtwagens werkt, heeft u daarvoor een aparte transportvennootschap opgericht? JA/NEE

3. Met welk soort vrachtwagens dient uw transport te gebeuren? Gewone oplegger/kraanwagen/bulk/...

4. Welk type, merken van materieel heeft u en hoe is het onderhoud hiervan geregeld?

5. Als u met containers werkt, zijn dit containers van 20FT, 30FT of 40HQ?  

6. Welk volume transporteert u per jaar? Hoeveel in- en uitgaande containers per jaar? 

7. Gebeurt het transport vooral vanaf vaste punten zoals Zeebrugge, Antwerpen, Wielsbeke, Rekkem of Avelgem? Dewelke? 

8. Indien u uw transport of een deel ervan uitbesteedt : Wie zijn uw leveranciers? 

9. Geef de sterke punten per leverancier. (Bijvoorbeeld een transporteur kan goedkoop zijn voor volle vrachten (FTL) andere dan weer voor palletzendingen of LTL (less than truckload)

10. Wat is de kost voor uw eigen deeltransport per km? 

11. Wat is de kost voor uw deeltransport door een externe transporteur per km of per u, een vast tarief per container voor een vaste afstand, pallettarief, laadmetertarief per zone/land

12. Gebeurt het vaak dat vrachtwagens van bij uw bedrijf vertrekken met een halve lading (LTL)? 

13. Bent u vragende partij om transporten te delen met andere bedrijven van het bedrijvenpark? 

14. Welke kost rekent u door naar de klant voor de nieuwe kilometerheffing?

15. Hoe organiseert u de opleiding vakbekwaamheid (code 95) voor de chauffeur?

16. Parkeer en overnachtingsmogelijkheden vreemde transporteurs, heeft u suggesties tot oplossingen? 

17. Gebruikt u een track en trace systeem zo ja, welke?

B. MARITIEM TRANSPORT : 

1. Met welke rederijen werkt u? Welke voordelen heeft de rederij van uw voorkeur?

2. Met welke expiditeurs werkt u? Welke voordelen heeft de expediteur van uw voorkeur? 

3. Containertractie van en naar de haven : hoe? 

EVENTUELE OPMERKINGEN : ... 

Gerelateerd nieuws

Save the date: Business Comedy Event

Save the date: Business Comedy Event

Activiteiten / Gemaakt op woensdag 20 maart 2024

Op 21/11/2024 organiseert het bedrijvenpark IWZ terug een business comedy Event.

Ontdek hier waar je moet zijn en welke komediant je deze avond mag verwachten.

LEES MEER
Benchmark Management Assistant was een succes!

Benchmark Management Assistant was een succes!

Activiteiten / Gemaakt op vrijdag 10 maart 2023

Onze tweede benchmark Management Assistant was een succes! Het werd een blij weerzien en we mochten enkele nieuwe gezichten ontvangen. We startten met een leuke bingo om elkaar op een leuke en vlotte manier te leren kennen.

De benchmarkonderwerpen waren "Travel" & "Event".

Het onderwerp Travel werd gepresenteerd door Isabel Gruwez, parkmanager bij IWZ. Zij deelde haar eigen ervaring en die vanuit haar ervaring bij Thomas Cook. Charlotte Roelens, executive assistant bij Callens gaf tips & tricks mee over het organiseren van events en we kregen inkijk hoe ze eerder een grootst event bij Callens mocht uitwerken.

Na de presentaties gingen we door onze gezamenlijke MEGAFILE en daarna genoten we van een netwerkbabbel met een hapje en drankje.

Bedankt aan Callens voor de organisatie en gastlocatie!
We kijken al uit naar de volgende sessie!

LEES MEER