Renson voorziet Belgische kust van gratis zonnecrème
Bescherm jezelf én je woning tegen de zon ... en steun het goede doel
Op zes locaties langs de Belgische kust vind je deze zomer Renson ‘smotspots’ of zonnecrèmedispensers. De fabrikant in zonwering ging daarvoor in zee met Sundo. Het doel? Strandgangers bewust maken van het belang om niet alleen zichzelf maar ook hun woning te beschermen tegen de ongewenste effecten van de zon. Kwestie van gezond te blijven én thuis ook de warmste dagen comfortabel te kunnen doorbrengen. Met elke portie zonnecrème die je neemt aan één van deze dispensers, steun je bovendien de Stichting tegen Kanker.
De cijfers liegen er niet om: twintig procent van alle mensen ontwikkelt voor hun 75ste verjaardag een bepaalde vorm van huidkanker. Dat komt overeen met bijna 2,3 miljoen Belgen. De afgelopen tien jaar is dit aantal verdubbeld en de stijgende trend zal zich helaas alleen maar voorzetten, tenzij we ingrijpen. Sundo wil de wereldwijde kijk op zonnebescherming veranderen en zo meewerken aan huidkankerpreventie, onder meer met publieke zonnecrèmedispensers. Dat klonk als muziek in de oren bij Renson. De Waregemse fabrikant van zonwering, ventilatie en outdoor living zet sowieso al jaren in op gezond wonen en leven.
Gezondheid en leefcomfort voorop
Jezelf beschermen tegen de uv-stralen van de zon is geen overbodige luxe. Maar wist je dat je woning net zozeer te lijden kan hebben onder de felle zon als je lichaam? Met de zonnestralen vol op je ramen warmt het binnen in een mum van tijd op. Warmte die in goed geïsoleerde en luchtdichte woningen bovendien niet terug naar buiten kan. En dat komt je wooncomfort en slaapkwaliteit uiteraard niet ten goede. Je woning insmeren kan natuurlijk niet, ze van een beschermende laag voorzien gelukkig wel. Ook hier is voorkomen beter dan genezen.
De kunst is om te vermijden dat de zon rechtstreeks op je ramen schijnt en zo je interieur opwarmt. Dat kan door een strategisch geplaatste boom, een grote dakoversteek, luifels boven de ramen, … of met dynamische doekzonwering zoals screens. Die laatste voorkomen op de meest efficiënte manier dat het te hard opwarmt achter het glas, maar laten tegelijk wel toe om in de winter net maximale warmtewinst uit de laaghangende zon te halen. Zo haal je op elk moment van het jaar het beste uit de zon.
Een duurzaam verhaal
Net zoals Sundo gelooft Renson in preventie. Oververhitting in huis voorkomen is – net als smeren vóór het zonnen – beter dan te moeten genezen. Actief koelen met een airco werkt de klimaatopwarming trouwens enkel verder in de hand. Met zonwering kies je net voor een duurzame aanpak, met minder energieverbruik en meer wooncomfort. Zeker als je kiest voor ‘solar screens’ op zonne-energie. De ‘smotspots’ kaderen perfect binnen dat duurzaam verhaal. Door zonnecrème uit dispensers als deze te gebruiken in plaats van uit kleine tubes blijft er aanzienlijk minder afval over.
Vind de ‘smotspots’ en steun het goede doel
Je vindt onze Renson-‘smotspots’ op deze locaties aan de Belgische kust: Knokke (Indi beach / Strandbar d’O), Oostende (Ostend Padel Club Padelbar), Middelkerke (Beachbar Beau M ter hoogte van Casino Silt), Westende (Beachbar De Kwinte), Oostduinkerke (Windekind)
Geniet van een dagje aan zee met gratis zonnecrème. Zo waak je niet alleen over je eigen gezondheid, maar je steunt er tegelijk ook nog eens het goede doel mee. Want voor elke portie zonnecrème verdeeld via onze dispensers gaat er een symbolische bijdrage naar de Stichting tegen kanker.
BEELD EN TEKST: RENSON
Gerelateerd nieuws
Uitverkocht: Business Comedy Night met Hans Cools
We hebben geweldig nieuws: onze 2e Business Comedy Night is helemaal uitverkocht! Alle tickets voor het evenement op 21 november 2024 zijn gereserveerd. We willen iedereen bedanken voor de enthousiaste reacties en snelle inschrijvingen.
TVH zet zich in tegen eenzaamheid met Callens’ ‘Heatwave’
TVH kondigt met trots de deelname van Callens aan De Warmste Week aan. Het bedrijf organiseert een 10-weken durende campagne, de ‘Heatwave’, waarin medewerkers door middel van 20 uitdagingen geld inzamelen om eenzaamheid tegen te gaan. Elke challenge is goed voor een bedrag van €500. Eén van de meest opvallende uitdagingen is de Hotshot gemaakt door topchocolatier Dominique Persoone.