
Drie West-Vlaamse bedrijven organiseren tornooi ‘Jeux de boules’ op de Croisette in zonovergoten Cannes.
Drie West-Vlaamse bedrijven organiseren tornooi ‘Jeux de boules’ op de Croisette in zonovergoten Cannes.
Gerelateerd nieuws

Deze Galicopains nemen deel aan de 100km-run voor Kom op tegen Kanker op 19 maart!
Deze Galicopains nemen deel aan de 100km-run voor Kom op tegen Kanker op 19 maart!
We haalden ons inzamelbudget door spaghetti namiddag, wijnverkoop,... en mogen meelopen!
Hoe verloopt de run?
Eén loper start en na elke 10 km sluit een extra loper aan bij het team. De eerste loper Olivier De Brabandere legt 40 km af, de tweede Wim De Wulf 30 km, de derde Leon 20 km en de vierde Simon Van Den Berghe 10 km. Op deze manier dragen wij ons steentje bij om kankeronderzoek een boost te geven.
Supporter je mee? Meer info:
https://www.galico.be/
https://www.de100kmrun.be/

Vives-studenten leren spelenderwijs het bedrijfsleven ontdekken.
110 studenten van de hogeschool Vives uit Kortrijk bezoeken dezer dagen een aantal vooraanstaande bedrijven uit de regio. Zo onder meer onderdelenspecialist TVH in Waregem. TVH ontving hen in het kader van de Vives projectdagen. De studenten uit de bachelor Supply Chain Management en graduaat Sales Support konden zo de theorie aftoetsen aan het bedrijfsleven. Top of the bill was het spelmoment. Of hoe je in de War for Talent ook spelenderwijs een HR-beleid kan in de markt zetten.
Tijdens de projectdagen van Hogeschool Vives ontdekken studenten hoe het eraan toegaat op de werkvloer. Vives wil zo het bedrijfsleven in de praktijk aan de student tonen. Drie dagen lang bezoeken ze verschillende bedrijven en kunnen ze de bagage uit hun opleiding in realiteit toegepast zien worden. TVH is één van die bedrijven.
Peter Geiregat, Chief People Officer (CPO) bij TVH, is overtuigd van dit initiatief, zowel voor student als bedrijf: “De hogeschool wil de jobs in de sector in de kijker zetten en zo ook de instroom voor de logistieke opleidingen stimuleren”, aldus Geiregat. “Ook TVH ondersteunt de opleidingen door onder meer gastdocenten lessen te laten geven. Zo willen we de werkvloer dichter bij de student brengen.”
Business game
Het bezoek bestond uit een interactieve kennismaking met TVH, gevolgd door een rondleiding en infosessie rond logistiek. “Maar waar de studenten het meest enthousiast over waren, was de business game. “Een simulatiespel waarbij elke stap binnen de supply chain van TVH wordt uitgelegd”, aldus Geiregat. “Zo leren ze de flow binnen het bedrijf kennen en blijft het ook beter hangen.”
Ook na het bezoek kunnen de studenten nog terecht bij TVH. “Ze maken kennis met TVH, maar ook met collega’s uit de logistiek en zo kunnen ze altijd naar ons bellen of mailen om vragen te stellen of om te spreken met een expert”, zegt Peter nog. “En als ze na hun studies een job met doorgroeimogelijkheden zoeken in een interessant en groeiend, internationaal bedrijf, dan weten ze meteen waar ze terecht kunnen.”